Håller med!

Fick nyss en kommentar angående inlägget "ett till svar":

"Hur mycket som helst"? Hatar sådana personer. Handlar bara om kalorier. Visst om personen behöver väldigt mycket kalorier per dag (men HALLÅ, 13?! Kroppen växer ju som ett jävla cp då och kräver skitmycket energi), men det är bara att börja tänka på det. Om en person håller vikten med sina vanliga matvanor och vill gå upp så handlar det ju bara om tillökning.
Visst, krävs ju lite arbete och att man tänker till över vad man äter vilket ju givetvis kan vara ansträngande, men helst vill man ju inte helt automatiskt gå upp i vikt utan att ANSTRÄNGA sig haha.
Och what the fuck skriver hon... "EEH jag kan inte ändra på det!!! SKRIIIIK fuck youuuu DU KAN IALLAFALL HA ANOREXIA FÖR DU KAN GÅ UPP I VIKT FÖR ATT SEDAN GÅ NER I VIKT IGEN FY FAAAAN FÖR DIG TÄNK PÅ MIG LIKSOM JAG ÄR 13 ÅR GAMMAL OCH HUR MYCKET JAG ÄN FÖRSÖKER SÅ GÅR JAG INTE UPP I VIKT, JAG ÅT LIKSOM GODIS OCH DRACK COCA COLA VARJE DAG FÖRRA VECKAN (och tänkte inte alls på att jag inte åt lika mycket middag efteråt, att man inte går upp i vikt av onyttig mat i sig utan av ett förhöjt kaloriintag, och att coca cola innehåller mindre kalorier än mjölk haha) OCH OCH OCH FOLK SOM SÄGER HAR TYP FEL PÅ BRÖSTEN OCH KÖPER FÖR STORA BEHÅAR ALLTSÅ GUUUDDD"... haha, alltså what?
Märks verkligen att personen är 13... eventuellt förståndshandikappad men höhö.

Skrattretande haha. Fattar inte vad hon ville få ut av meddelandet heller.
Att hon är smal ofrivilligt och att du ska vara tacksam för att du kan bli smal frivilligt?
Men hon ville väl gå upp i vikt?
Eller vill hon gå upp i vikt, för att sedan kunna GÅ NER i vikt? Vilket fantastiskt livsmål.
Vadå, avundsjuk på när klasskamraterna klagar på lite hull på magen? Eller... Whaaaaat? XDD

Svar; Jag håller helt och hållet med dig! Alla kan gå upp/ner i vikt. Det är bara frågan om hur mycket man går in för det. Om denna tjej så gärna vill väga mer så måste hon kanske käka ganska mycket mer än vad hon brukar. Men jag måste säga att jag inte tycker det är någon bra idé när man är 13 år, viss jag är bara några år äldre men det gör mycket i tonåren. Och du har rätt i att man växer jättemycket när man är 13, jag kommer ihåg att jag gjorde det. Och då behöver kroppen energi som du säger. Jag tycker att du(13 åriga tjejen) ska vänta med att oroa dig för din vigt tills din kropp är någorlunda färdigvuxen. Jag vet att min är det, jag har växt ca 2 cm bara på ett år typ. Och mina fötter har tillochmed krympt två storlekar (det kan bli så när de har växt klart). Så vänta några år, du är bara ett barn!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0